LATİN EZGİLERİ - *Flamenko
               
İngilizce Almanca Türkçe Sözlük
Kelime:
Sözlük:
 
© www.PratikSozluk.com
  









FLAMENKO


Kaynak: Basın


Flamenko, Güney İspanya'nın Endülüs bölgesine özgü ama bu bölgeyle sınırlı kalmamış bir müzik ve dans türüdür.

14.yy. sonrasında çingenelerin, Araplar'ın, Yahudiler'in ve toplumdışı bırakılmış Hristiyanlar'ın toplumun dış çevresinde kaynaşması sonucu meydana gelmiştir.

Her ne kadar Flamenko, Endülüs bölgesine özgü olsa da sadece bu bölgeye veya İspanya'ya ait değildir.

Flamenko Flamenkocular'ındır.

Dünyanın her yerinden gönül verenlere, Flamenko için içten olarak bir şey yapanlara aittir.

Halkların problemleri vardır. kendilerini bir şekilde ifade etmek isterler. Bunu da müzik ve dans yoluyla yaparlar.

Yıllarca zulüm gören, yoksulluk çeken, ezilen, toplumsal sorun ve güvenilmez olarak nitelendirilen, bütün tarihleri boyunca mal mülk edinemeyen, adi işlerde, tarım yada maden ocaklarında çalıştırılan çingeneler hırs, şefkat, özgürlük ruhu, isyan, sosyal kalıplaşmanın olmaması gibi etkenlerle Flamenko'yu oluşturdu.

Acılarını, mutsuzluklarını Flamenko ile ifade ettiler. Flamenko'daki sert duruşlar, ifadeler hep bunların sonucudur.

Bizler belki de, asırlardır süregelen bu gizemli müzik ve dansın içinde barındırdığı hüznün güzelliğine, içinde bulunduğu hüznü terk etmek istemeyen insanların halini anlatan ve Flamenko sanatına ilham veren bu ruhani güç'e (İspanyolca'daki karşılığı Duende'dir) kapılıyoruz ve Flamenko sanatından bu kadar çok etkileniyoruz.

Flamenko'nun özü şarkıdır. Çoğunlukla gitar ve doğaçlama dans şarkıya eşlik eder.

3 sınıf Flamenko vardır. En ağır başlısı "Cante Grande" (büyük şarkı) adıyla anılan ve ölüm, keder ve din konularını işleyen "Cante Jondo" dur (derin şarkı)

Ara sınıfta "Cante Intermedio" (orta şarkı) bulunmaktadır. Yine dokunaklı ama daha az ağırbaşlı ve çoğunlukla doğu müziğinden esintiler taşıyan Flamenko'lar yer alır.

En hafif tarz olan "Cante Chico" (küçük şarkı) konuları ise aşk, kırsal yaşam ve eğlencedir. her tarzın kendine özgü bir ritmi ve akor yapısı bulunmaktadır. Vurgu ve duygusal içerik farklarıyla da birbirlerinden ayrılmaktadır.

Flamenko terimi, tam olarak nereden çıktığı tesbit edilememiştir, elde edilen teoriler ise şunlardır;

• İspanyol Yahudiler dini şarkılarını, rahatsız edilmeden söyleyebilecekleri yerlere göç etmişler ve bu şarkılar İspanya'da kalan yahudilerce "Flamenko" olarak adlandırılmıştır.

• Flamenko kelimesi, "Fellah Minküm" diye okunan "sizden olan çiftçi" anlamına gelen arapça kelimelerden edinilmiştir.

• 19. yy. başlarında kibirli, küstah insan anlamına gelen bir argo kelime olarak da kullanılmıştır.

****************





Paco de Lucía
 

Kaynak: Wikipedi

Paco de Lucía
, gerçek adıyla Francisco Sanchez Gomez (d. 21 Aralık 1947, Algeciras, Cádiz, İspanya) İspanyol gitarist ve bestecidir. Flamenko tarzının en önemli gitaristlerinden biri olduğu kabul edilir. Lucía, caz, funk, klasik müzik ve yöresel müzik alanlarında da eser vermiştir.

Beş erkek kardeşin en küçüğü olarak İspanya'nın güney ucunda, Cádiz iline bağlı Algeciras'da dünyaya geldi.

Müzisyen bir aileden geliyordu: Babası flamenko gitaristi Antonio Sánchez, abilerinden biri flamenko şarkıcısı Pepe de Lucía, diğeri flamenko gitaristi Ramón de Algeciras'dı. Paco de Lucía adını Portekizli annesi Lucía Gomes'in şerefine edindi.

1958'de, onbir yaşında ilk defa radyoya (Radio Algeciras) çıktı. Bir yıl sonra prestijli Jerez flamenko yarışmasında özel ödül aldı. 1961'de dansçı José Greco'nun flamenko grubuyla turneye çıktı, çeşitli ülkelerde konserlere katıldı.

New York
'ta kendisini etkileyen müzisyenlerden gitarist Sabicas'la tanıştı. İspanya'ya döndükten sonra, 1964'te ailesiyle birlikte Madrid'e taşındı. Madrilenian gitaristi Ricardo Modrego ile üç albüm kaydetti: 

Dos guitarras flamencas
, Dos guitarras flamencas en stereo, ve Doce canciones de Federico García Lorca para guitarra

1966'da kardeşi Ramon ile birlikte üç albüm kaydetti. 1967'de ilk solo albümünü yayımladı: La Fabulosa Guitarra de Paco de Lucía.

1968 ile 1977 arasında dostu ve Yeni Flamenko müzisyeni Camarón de la Isla (Camaron) ile verimli bir işbirliği gerçekleştirdi. 

İkili birlikte on albüm doldurdu.
Paco de Lucía (sağda) ve Camarón de la Isla'yı(Camaron) birlikte gösteren bir resim
De Lucía, 1970'lerin sonlarından itibaren caz fusion'a ilgi duymaya başladı. Al DiMeola'nın 1977'deki Elegant Gypsy albümünde yansıttığı bu tarz, saf flamenkocuların tepkisine yol açtı.

De Lucía, 1979'da, John McLaughlin ve Larry Coryell ile Gitar Üçlüsü kurdu ve kısa bir Avrupa turuna çıkarak Londra'da Royal Albert Hall'da Ruhların Buluşması adlı bir video kaydı yaptılar. İlerleyen zamanda Al Di Meola, Coryell'in yerini aldı. 1981'den itibaren bu üçlü üç albüm kaydetti.

De Lucía'nın kardeşleri Ramón ve Pepe'nin de dahil olduğu kendi grubu, Paco de Lucía Sekstet de kendi çıkaracakları üç albümden ilkini aynı yıl yayımladı. De Lucía, kendi başına geleneksel ve modern flamenko stillerinde çeşitli albümler çıkardı.

Geniş repertuarıyla yeni bir flamenko anlayışı yarattı, gitarın teknik ve müzikal sınırlarını aştı. 23 Mart 2007'de Cadiz Üniversitesi, de Lucía'nın müzikal ve kültürel katkılarını kendisine fahri doktora (Doktor Honoris Causa) payesi vererek ödüllendirdi.

De Lucía'nın bir rasgueados ve picados ustası kabul edilir, klasik gitarı son derece hızlı kullanabilir.
1991'de Joaquín Rodrigo'nun Concierto de Aranjuez 'ini yorumlaması istenene kadar de Lucía nota okumayı bilmemekteydi. 

De Lucía, daha sonra, Concierto'yu yorumlarken klasik gitarcıların önem verdiği tonal sadakatten ödün vererek ritmik doğruluğa önem verdiğini belirtti.

Diskografi
   .Dos Guitarras Flamencas (1965)
   .Modrego ile 12 Canciones de García Lorca para Guitarra
(1965) Ricardo     Modrego ile
  • Dos Guitarras Flamencas en América Latina (1967) Ramón de Algeciras ile
  • La Fabulosa Guitarra de Paco de Lucía (1967)
  • Hispanoamérica (1969)
  • Fantasía Flamenca de Paco de Lucía (1969)
  • Recital de Guitarra (1971)
  • El Duende Flamenco de Paco de Lucía (1972)
  • Fuente y Caudal (1973)
  • En Vivo Desde el Teatro Real (1975)
  • Almoraima (1976)
  • Interpreta a Manuel de Falla (1978)
  • Castro Marín (1981) Larry Coryell ve John McLaughlin ile
  • Friday Night in San Francisco (1981) Al Di Meola ve John McLaughlin ile
  • Sólo Quiero Caminar (1981) The Paco de Lucía Sextet
  • Passion, Grace and Fire (1983) Al Di Meola ve John McLaughli ile
  • Live... One Summer Night (1984) The Paco de Lucía Sextet
  • Entre Dos Aguas (1986) derleme
  • Siroco (1987)
  • Live recordings (1987) George Dalaras ile
  • Zyryab (1990)
  • Concierto de Aranjuez (1991)
  • Live in América (1993) The Paco de Lucía Sextet
  • The Guitar Trio (1996) Al Di Meola ve John McLaughlin ile
  • Luzia (1998)
  • Cositas Buenas (2004)
******************








Doğan Canku
Kaynak: wikipedi
1958 de Ankara Devlet Konservatuarı'nı kazanarak 6 yıl viyolonsel ve piyano eğitimi gördü. 1964 yılında klasik gitar ile tanışan Canku, bu enstrümana büyük bir tutkuyla bağlandı. Çok kısa sürede flamenco gitar çalmayı öğrenip ülkenin en iyi gitar virtüözleri arasına adını yazdırdı.
Modern Folk Üçlüsü ile birlikte birçok albüme ve projeye imza attı.Evlidir ve bir kız babasıdır.

Diskografi

Modern Folk Üçlüsü ile çıkarttığı albümler
  • Modern Folk Üçlüsü
  • Bizim Tepeler KOnseri
  • 40 Yıl Sonra - Takalar
  • Çocuklarımız İçin
  • Pop
  • Bir Doğru Nota Öyküsü
  • Yapı Kredi Yayınları - Çocuk Şarkıları
  • İş Bank. Kül. Yay.
Solo Albümleri]
  • Doğan Canku
  • Köçekler
  • Sonsuza Dek, Ayrılık
  • Doğan-n'ın Uyanışı
 *******************


Paco Peña


Kaynak: wikipedi

(d. 1942) İspanyol flamenko gitaristi.

İspanya, Córdoba'da, doğan Francisco Peña Pérez gitar çalmayı öğrenmeye 6 yaşında başladı. İlk profesyonel konserini 12 yaşındayken gerçekleştirdi 1960`ların sonuna doğru İspanya`dan ayrılarak Londra`ya yerleşti. Carnegie Hall (New York)), Royal Albert Hall (Londra), Concertgebouw (Amsterdam) gibi önemli yerlerde konserler verdi. Dünyada ilk defa, 1985 yılında Flamenko gitar üzerine Rotterdam`da üniversite dersi kurdu.

16 Ocak 2005 tarihinde İstanbul Cemal Reşit Rey salonunda konser verdi.


****************

 
ILGAZ BENEKAY





4 Ocak 1954 yılında doğdu. Babası Yahya Benekay (1925-1997), değişik kimlikleri içerisinde bestekar ve güfte yazarıdır. Annesi Perihan Ongun, öğretmen ve şairdir.

Kendini bilmeye başladığından beri, babasının arkadaşları olan Şekip Ayhan Özışık gibi büyük Türk müziği bestekarları evlerinde buluşup akşamları yeni bestelerini çalışırlar, üzerinde fikir yürütürlerdi. Büyümeye başlarken kulakları hep bu müziklerle doldu.

3-4 yaşındayken babasının Onnik Usta ve Manol Usta yapımı udları ile oynardı. Yazları Ankara'ya gittiğinde ise kuzeni Babür Ongun ona gitar çalardı.
9 yaşından itibaren, İdil Öztamer başkanlığındaki İstanbul Radyosu Çocuk Korosu ve Tiyatrosu'nda 3 sene boyunca görev aldı.

11 yaşındayken, Prof. Dr. Mutlu Torun ile ilk gitar çalışmalarına başladı ve kendisiyle 3 sene klasik gitar çalıştı.

Hocası Mutlu Torun ve onun arkadaşı Prof. Dr. Harun Batırbaygil'in gitarlarının onarılması amacıyla götürdüğü Ankara'da bugünkü Hacettepe Üniversitesi olan Ankara Devlet Konservatuar'ında görevli olan Türkiye'nin yetiştirdiği en büyük luthier (ahşap enstruman yapımcısı) Cafer Açın ile tanıştı ve yıllar içinde enstruman yapımı konusunda ondan çok yardım aldı.

Başka bir Ankara ziyaretinde Babür Ongun'un arkadaşı olan büyük tiyatro yazarı rahmetli Mehmet Baydur'un Tandoğan'daki evinde ilk defa Sabicas'ın bir plağını dinledi, müziğe ve kapaktaki resme aşık oldu. 

İçine ilk flamenko ateşi böyle düştü ve tekrar Mutlu Torun'dan flamenko gitar dersleri almaya başladı. 1975 yılında çalıştığı Meltar Holding'in ona tanıdığı imkanlar ile Londra'ya giderek Juan Martin ile flamenko gitar çalıştı. 

Londra'dan döndükten sonra, Mutlu Torun'un teşvikiyle Muammer Sun'dan solfej dersleri aldı. Kuzeni Babür Ongun'un (Türkiye'nin ilk flamenko gitaristlerindendir) arkadaşı rahmetli Savaş Çekirge, gitar hayatında ona çok destek verdi ve her konuda yardımcı oldu.

İletişim olanaklarının çok kısıtlı olduğu, herşeyin mektup ile yazışarak halledildiği yetmişli ve seksenli yıllarda onun sayesinde yurtdışında bir sürü basım evi ve plak şirketiyle tanıştırıldı ve o kataloglardan gitar üzerine ne varsa getirtmeye başladı. 

Bu materyeller konusunda Türkiye'nin ilk flamenko gitaristlerinden olan Ulvi Avşar da ona çok destek verdi. Bu sayede yılların birikimiyle kendisi gerek klasik, gerek flamenko, gerek Güney Amerika gerekse caz gitar adına metod, repertuar ve müzik olarak dünyada sayılı kütüphanelerden birine sahiptir.

1980'lerde İstanbul'daki ilk konserinde Victor Monge Serranito ile tanıştı ve ondan sonraki bütün gelişlerinde kendisiyle biraraya geldi ve tekniğinden etkilenip onun tarzını benimsedi (örneğin a-m-i picado).

Ayrıca, Arjantinli besteci ve gitarist Jorge Cardoso'nun yakın arkadaşı olan Savaş Çekirge kendisine Güney Amerika gitarının özel tekniklerini öğretti.

O tarihlerde bulunmayan parçaları hep notaya dökmek zorunda kaldı. Bu yıllarda Ulvi Avşar ve Doğan Canku kendisine destek oldular.

Fransız gitarist Alain Faucher ile tanışması üzerine artık istediği flamenko notalarını temin edebileceği yeni imkanlar buldu. Alain Faucher günümüzün önemli flamenko nota yazarlarındandır.

1990 yılında Sevgi Yolcuları (Ilgaz Benekay - Murat Özdemir - Burçin Bildik) adında bir grup kurup o günlerde moda olan Gipsy Kings müziklerini Home Store, Ece Bar, Hıdiv Kasrı, Adres ve Galatasaray Adası gibi İstanbul'un sayılı gece mekanlarında yorumladı.

Ayrıca, Türkiye'nin yetiştirdiği latin müzik şarkıcılarından Işık Yavuz ile Çırağan Sarayı gibi gözde mekanlarda otantik Latin müziğini yorumladı.

Usta caz gitaristi Rene Macaroğlu ile caz orkestrasyon armonisi, Nevcivan Özel ile Türk Müziği çalıştı. Birbirlerini çok sevdiler ve Nevcivan Özel'in hanımı Nevbahar Özel ile birlikte bir üçlü oluşturarak gitar, tar ve kemençe ile Latin ve flamenko müziğini sadece üç konserde, TRT Radyousu'nda ve TRT-2'de yorumladılar.

Çeşitli tarihlerde TRT-1, TRT-2, Kanal-6 ve Samanyolu TV'de gerek Sevgi Yolcuları grubuyla gerekse Nevcivan Özel ve Nevbahar Özel ile ve gerekse kendisi sayısız televizyon programı yaptı.

1977 yılından beri verdiği özel gitar derslerinin yanında, Pera Güzel Sanatlar'ın ilk açıldığından bu yana yalnız orada gitar dersleri vermiştir ve vermektedir.

Bu yıllarda Pera Güzel Sanatlar'da beraber öğretmenlik yaptığı Ricardo Moyano'dan Güney Amerika gitarı adına çok şey öğrendi, Atatürk Kültür Merkezi'nde kendisi ve Rene Macaroğlu ile latin caz standartlarını çaldı.

1996 yılında ilk defa Ilgaz Benekay Flamenko Grubu'nu öğrencilerinden oluşturarak kurdu (Ilgaz Benekay-Gitar, Altuğ Tanaltay-Gitar, Kerem Kırca-Cajon, İpek Krom-Baile, Elvan Özgen-Baile Funda Yolsığmaz Sezer-Cante, Ayşem Boyacıoğlu-Cante) ve bu grupla ilk konserini İstek Vakfı'nda verdi. Bu grup büyüyerek (Michael Schuldt, Manuel Reine Gomez, Işıl Reine Gomez, Melin Levent Yuna, Tuğba Gemici - Baile; Öykü Gürman, Özge Kalyoncu, , Ata Erdoğrul, Hakan Berberoğlu-Cante; Gücüm Sezer-Bas Gitar) 1999 sonuna kadar Cemal Reşit Rey Konser Salonu, Atatürk Kültür Merkezi, Pera Salon, Samsun Festivali gibi önemli yerlerde konserler verdi ve çok alkış aldı.

Ayrıca Pera Çok Amaçlı Salon, Borusan Kültür Merkezi Etkinlikleri ve Yeditepe Üniversitesi'nde flamenko tarihi ve sağlıklı gitar çalmak üzerine seminerler verdi ve bu seminerleri halen vermeye devam etmektedir.

2004 yılından itibaren Pera Güzel Sanatlar'ın kardeş okulu olan Madrid Amor de Dios'a burslu olarak masterclass için gönderilmek üzere başarılı öğrencilerini seçmektedir. 

Düzenlenen ilk programda öğrencileri ile kendisi de gitti ve eğitim sırasında büyük gitarist Rafael Riqueni ve Victor (El Chipi) ile çalıştı. Rafael Riqueni ile arkadaş oldu, bu yakınlaşmada R. Riqueni, Jose Maria Gallardo del Rey ile 1992 yılında kaydettiği Suit Sevilla bestesinin notalarını Ilgaz Benekay'a vererek düzenleyip çalması için teşvik etti. 

Bu eser yüzünden 1999'dan beri ara verdiği konserlerine tekrar çalışarak devam etmeye karar verdi. Bu amaçla eski grubunun devamı olan Flamenco Bosforo ismi altında bir flamenko grubu kurdu (Ilgaz Benekay-Gitar, Alper Kargın-Gitar, Ata Erdoğrul-Cante, Öykü Gürman-Keman-Cante, Ümmügülsüm Pulurtepe-Viyolonsel, Asime Can Özözer-Baile, Işıl Reine-Baile, Kerem Kırca-cajon, Deniz Arat ve Hakan Kamalı-Müzik Düzenlemeleri). 

Bu grubun amacı öncelikle Rafael Riqueni'nin bestelediği Suit Sevilla'yı ve ayrıca kendi besteleri olan Türkçe flamenko eserleri iki albüm halinde flamenko severlere sunmak ve 2006 Kasım ayından itibaren Türkiye'de ve yurtdışında konserlerde icra etmektir.

Halen, gitar bölüm başkanlığı yaptığı okulunun grubu olan Flamenco Group of Pera'da asistanı Doruk Okuyucu ile gitar çalmaktadır.

Kendisi bugüne kadar yüzlerce öğrenci yetiştirmiş ve yetiştirmeye devam etmektedir. Geçmişte yetiştirdiği öğrencilerinin çoğu bugün konser gitaristi ve gitar öğretmeni olarak müzik kariyerlerine devam etmektelerdir.

Hayat görüşü en baştaki çok sevdiği bir Büyüğüne ait olan sözlerde gizlidir ve yaşam tarzı bu düşünce üzerine kuruludur.
 
Kaynak:Flamenko.org

 ******************************

EZGİ ANIL




1975 yılında İzmir’de müzisyen bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi.

Gitar çalışmaya on iki yaşında başladı. İlk düzenli derslerini 1990 yılında Ahmet Seyfi Erkan’dan aldı.1992 ‘de Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü’ne girdi ve burada klasik gitar ustası Mehmet Gürgün’ün öğrencisi oldu.

Bu arada flamenco ve emprovize çalışmalarını aralıksız sürdürdü. Eğitimini tamamladıktan sonra İspanya’ya giderek maestro Ramon Montaya ile çalıştı.

İlk dönüşünde “Invitacion Al Flamenco – Flamencoya Davet” isimli albümünü yayınladı. 1999 yılında tekrar İspanya’ya gittiğinde Paco De Lucia’ya olan hayranlığı nedeniyle “Paquito” takma adını aldı,pek çok festival ve konserlerde solist gitarist olarak bulundu.

2000 yılının Eylül ayında “Estudio Flamenco Paco Serrano-Cordoba” da özel master öğrencisi oldu. Çalışmalarında yurt içinde ve dışında sürdüren gitarist son olarak ikinci albümü “El Flamenco Brujo – Flamenco’nun Büyüsü” isimli albümünü yayınlamıştır.
 
Kaynak: ezgianil.net


************************


CEYHUN GÜNEŞ




1979 yılında Ankara'da doğdu. Müziğe 9 yaşında Can Girginkoç'dan piyano dersleri alarak başladı. 1990'dan sonra Soner Öztaşkın'la iki sene klasik gitar çalıştı. 

İlk flamenko gitar çalışmalarına 14 yaşında başladı. Çalışmalarına uzun süre tek başına devam etti. 2003 yılında amatör ve profesyonel müzisyen ve dansçıların buluştuğu Flamenko Ankara Derneğini kurdu. 

2004 yazından itibaren İspanya'da Gerardo Nuñez, Manolo Sanlucar, Paco Serrano, Jeronimo Maya, Rafael Riqueni, Jose Antonio Rodriguez, Manolo Franco, Tino Van Der Sman, El Carbonero, El Entry gibi flamenko ustalarıyla çalışma fırsatı buldu. 

2003 yılında Cordoba Gitar Festivalinde tek Türk gitarist olarak sahne aldı.  Kendi bestelerini ve yorumlarını kurucusu olduğu "Mavi Siyah" flamenko topluluğu ile çeşitli festivallerde ve üniversitelerde seyirciye sundu. 

2008 yılı içerisinde, Erkan Oğur'un da konuk sanatçı olarak yer aldigi bir de album kaydetti. 

2003 yılında kurulan ve başkanlığını yaptığı Flamenko Ankara Derneği ile de uluslararsı Flamenko Ankara Festivali de basta olmak üzere bir çok konser ve gösteride yer aldı.

Kaynak: silgitsin.com

 

 

************************************


ÖYKÜ & BERK 





Öykü ve Berk, Paco de Lucia dinleyen bir babanın ve Türk Sanat Müziği icra eden bir annenin çocukları olarak 4 Ağustos 1982’de dünyaya geldi. 

Ailede performans olarak müzik her zaman vardı. Ama teorik müzik eğitimleri Pera Güzel Sanatlar Lisesi’nde başladı.Pera’da okudukları yıllarda, Öykü, keman ve şan dersleri aldı. 

Okul konserlerinde aktif olarak yer alıyordu, bu sayede AKM ve Cemal Reşit Rey sahnelerinde konser verme şansı buldu.Yaklaşık yedi yıl, Işıl ve Manuel Reina’nın da içinde olduğu Flamenco Alaturka grubuyla MKM, AKM ve CKM’de konserler verdi. 

Flamenco dansçısı Marco De Ana ile Şişli Kültür Merkezi’nde, CKM’de de Nükhet Duru ile aynı sahneyi paylaştı.

Berk ise gitar bölümünde okudu. 10 yaşında flamenco gitara Ilgaz Benekay ile başlamıştı. Melih Gürel, Muzaffer Çorlu ve Kemal Belevi’den klasik gitar dersi aldı.

Üniversitede, iki kardeşin yolları bir süreliğine ayrıldı.
Öykü, İstanbul Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuarı Şan Bölümü’ne girdi. Alaaddin Yavaşça ile repertuar, Erol Uras ile şan ve Faris Akarsu ile müzikal çalıştı.

Berk, Bilgi Üniversitesi’nde ses mühendisliği eğitimine başladı, amacı kendi müziğini kendi kaydedebilmekti. Çünkü Türkiye’de insanların flamencoya dair fazla bir fikirlerinin olduğunu düşünmüyordu. 

İkinci sınıfın sonunda Çiğdem Borucu, Berk’e İspanya’ya gitmesi gerektiğini söyledi. Berk, bunun üzerine İspanya’ya kayıtlarını yolladı ve iki akademiden burs kazandı. 

Hayali, İspanya’daki hayatın içine girmek, çingenelerle tanışmak, flamenco’yu deneysel ve kişisel bir süreç olarak yaşamaktı.

Berk, İspanya’da hayal ettiklerine kavuştu. Hem önemli hocalardan ders aldı hem de, Duquende, Potito, La Tana, Miguel Parada, Guadiana, Montse Cortes gibi ünlü flamenco ustalarıyla ‘fiesta’larda ve ‘juerga’larda canlı performans yapma imkanı buldu.

Öykü, Türk Sanat Müziği ile flamenco’yu birleştirmeyi düşünüyordu. Okulda öğrendiği vokal teknikleriyle flamenco’yu birleştirerek harika bir sentez yarattı.

İkiz kardeşler yeniden bir araya geldiklerinde aralarındaki müthiş uyumu müziklerine yansıtmaya başladılar.
Öykü ve Berk için flamenco mutluluk, hasret, keder, heyecan, tutku, kısacası hayatın ta kendisi…

bu toprakların müziğini yapan ikiz kardeşler KISMET’lerini aramak için yola koyuldu: Öykü ve Berk.

Aynı hayatın kendisi gibi, kah hüzünlü kah coşkulu müzikleriyle dinleyiciyi sımsıkı saran Öykü ve Berk’in başarılarında, olağandışı uyumlarının büyük bir etkisi var.


*******************************

M.ULVİ AFŞAR




Flamenco müziğinin ülkemizdeki en önemli araştırmacı, teoriysen ve yorumcularından olan Ulvi Afsar 1940 yılında kayseride doğdu. 

Yedeksubaylığı döneminde mandolin çalarak Müzik yaşamına başlangıç yaptı. 1962 yılında kısa bir müddet Dr. Fazıl Abrak’ dan daha sonra Rıza Başikoğlu’ndan klasik gitar dersleri aldı. 

Bir süre sonra,dinlediği bir flamenco plağı (Carlos Montoya) sayesinde , flamenco müziğine ilgi duyarak bu müziği araştırmaya başladı. 1971 yılında gittiği Madrid ‘de Rafael Nogales’ le flamenco gitar çalıştı. 

Daha sonra çok defalar gittiği Endülüs şehirlerinde incelemelerini derinleştirdi ve bu konuda Sınırsız dökümana sahip oldu. İlk etkinliklerine 1971 yılında Kadıköy halk evinde Mutlu Torun ile beraber iki gitar çalarak başladı , bu etkinliklerin yanı sıra,1973 yılında ,İstanbul Radyosunda onbeş günde bir yayınlanan programlarda flamenco gitar çaldı.

1988 yılında yayınlanan müzik adlı dergide flamenco ile ilgili yazılar yazdı. İlerleyen zaman ürecinde :Aksanat ,Fransız kültür Teknik üniversiteler daha bir çok yer ve Cemal Reşit Rey de konserler verdi. Uzun zamandan beri hazırlamakta olduğu flamenco ,şarkı ,dans ve gitarın ayrı ayrı incelendiği FLAMENCO tarihi sanatçıları, gitarı# adlı kitabı basıma hazır haldedir.

 

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol